woensdag 11 april 2012


Hallokidoki!!! Hier ben ik weer! En met een mega-leuke verrassing alweer! Zoals je kan zien ... we hebben er weer een nestje kleine konijntjes bij. Snuitje was dus wel degelijk opnieuw zwanger... Eergisteren merkte ik dat Snuitje toch weer een dikke buik kreeg. Ik heb haar in Jill haar kooi gezet met vers hooi en onmiddelijk begon ze met hooi in haar bek een nest te maken. Deze middag is ze dan bevallen van maar liefst 8 kleine konijntjes. Ze liggen in een warm nest, dicht bij elkaar ...
Haar andere kindjes, ondertussen al 8 weken oud, zitten momenteel binnen in de poort. Ik heb ze vorige week meegenomen naar de markt, bij die meneer Schouppe. En die heeft het geslacht van de konijntjes gecontroleerd... We hebben drie vrouwtjes, Jinse zal blij zijn, want onze Speedy is een vrouwtje. Voor Jill ook goed nieuws: Krabbel, het witte konijn is ook een vrouwtje en ook het konijntje met de dunne bruine streep. Voor de twee mannetjes gaan we dus na de vakantie op zoek naar lieve pleegouders ...
Vlekje heeft ook al een dikke buik, dus binnenkort opnieuw feest en dan is het echt gedaan hé. Nu gaan we echt heel voorzichtig moeten zijn!
En de zebravinken broeden ook nog, maar slechts op 1 ei. Ik denk dat het vogeltje morgen uit het ei zal kruipen ... ( 12 dagen broedtijd)
Veel nieuws hé, dat wordt opnieuw een fijne start maandag!
Tot dan,
Juf Lies


Geen opmerkingen:

Een reactie posten